4 de nov. 2016

Castanyada vs Halloween




Ja està, ja ha passat la castanyada... o pels que són mes americans, Halloween.

Entenc que als nens el rotllo castanyera (la iaia amb el mocador i la faldilla de fa 1000 anys) no els cridi massa l'atenció però a mi, que voleu que us digui, el rotllo d'obrir la porta i trobar-me un "muerto viviente" com que no m'agrada massa.

Realment, quina gràcia li troben a menjar dits plens de sang (encara que sàpigues que el que menges és salsa de tomàquet), ulls ensangrentats (saben que són de gelatina i llet), aranyes amb unes potes quilomètriques (ja ho sé, ja que són galetes oreo amb regalèssia)... allà on és posi una bona safata de panellets, castanyes, moniatos i un bon moscatell, que és tregui tot lo demés!!!
Fa uns anys, passejaves i els aparadors estaven engalanats amb fulles que ja havien caigut del seu arbre, colors que anaven del mostassa al verd, castanyes... eren un clar reflexe de la tardor. Si, és cert que eren aparadors una mica avorrits però avui en dia cal que a l'apropar-se a veure unes sabates estiguin envoltades d'aranyes? Que per veure bé la roba que hi ha, s'hauria d'entrar i apartar els telaranys? 
I que me'n dieu quan tot aquesta decoració està en una cafeteria? Jo us diré el que em passa a mi... que se'm passen les ganes d'entrar-hi, encara que estigui gelada i vulgui algo calentonet, encara que les mans se'm caiguin a trossos, no hi entraré pas!!!
Tant costa de debó mantenir una tradició tant bonica com la castanyada? Aquells moments que passem a la cuina fent panellets o tallant castanyes per ficar-les al forn... això si que és una feina de risc, si no vigiles menjaràs dit ben ensangrentat, si, però el teu!!!
Res, que les coses van massa ràpid i d'aquí un anys em veig celebrant la castanyada envoltada d'aranyes, disfressats de Freddy Krueger, vampir, la "novia cadaver", de calavera o que sé jo... aguantant-me les ganes d'anar al bany no sigui que en obrir una porta em trobi al boig aquell de la "sierra mecánica" i que damunt la taula hi trobem una carbassa gegantesca, amb les castanyes a dins, és clar, que jo sóc molt tossuda!!! Faltaria més!!!!






Ya está, ya pasó la castañada... o para los que son más americanos, Halloween.
Entiendo que para los niños, el rollo castañera (la abuela con el pañuelo en la cabeza y la falda de hace 1000 años) no les llame la atención pero a mí, que queréis que os diga, esto de abrir la puerta y encontrarme a un "muerto viviente" no me gusta demasiado.
Realmente, qué gracia le encuentran a comer dedos llenos de sangre (aunque sepas que lo que comes es salsa de tomate), ojos ensangrentados (sabiendo que son de gelatina y leche), arañas con patas kilométricas (ya sé que son galletas oreo con regaliz)... donde se ponga una buena bandeja de panellets, castañas, boniatos y un buen moscatel, que se quite todo lo demás!!!
Hace unos años, paseabas y los escaparates estaban decorados con hojas que ya habían caído de su árbol, colores que iban del mostaza al verde, castañas... eran un claro reflejo del otoño. Si, es cierto que eran escaparates un poco aburridos pero hoy en día, es necesario que al acercarnos a ver unos zapatos estén rodeados de arañas? Que para ver bien la ropa que hay, deberíamos entrar y apartar las telarañas? 
Y que me decís cuando toda esta decoración está en una cafetería? Yo os diré lo que me pasa a mí... que se me pasan las ganas de entrar, aunque esté helada y quiera algo calentito, aunque las manos se me caigan a pedazos, no entraré de ninguna de las maneras!!
Tanto cuesta de verdad mantener una tradición tan bonita com la castañada? Aquellos momentos que pasamos en la cocina haciendo panellets o cortando castañas para meterlas en el horno... eso si que es un trabajo de riesgo, si no vigilas comerás dedo bien ensangrentado, pero el tuyo!!!

Nada, que las cosas van demasiado rápido y en unos años me veo celebrando la castañada rodeada de arañas, disfrazados de Fredy Krueger, vampiro, la "novia cadáver", de calavera o que sé yo... aguantándome las ganas de ir al baño no sea que al abrir una puerta me encuentre al loco aquel de la "sierra mecánica" y que sobre la mesa encontremos una calabaza gigantesca... con las castañas dentro, claro está, que yo soy muy terca!!! Faltaría más!!!




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada